Taller de lectura: "¿Cómo se siente el personaje?" parte II
Readers´Workshop: "How does the character feel?" part II
Estamos trabajando las emociones de los personajes, pensar sobre cómo se sienten y porqué. Esto nos ayuda a comprender mejor la historia y poder imitar bien las voces de los personajes dependiendo de cómo estos se sienten en cada momento del cuento.
Cada estudiante practicó con su caja de libros, leyeron, buscaron su página favorita e identificaron cómo se sintió el personaje en ese momento. Después nos reuinimos y cada uno explicó a los compañeros las razones por las que su personaje se sentía de esa manera.
Aquí os dejamos algunos ejemplos. ¡Lo hicieron genial!
We are working on characters and their emotions. We think about how they feel and why. All to help us understand the story better and imitate characters´voices correctly, depending on how they feel.
The students practiced with the books boxes. Read, find the favorite page and identificate how the character felt in that particular moment. After that, we gather in the carpet to share and explain our classmates the reasons why our character felt that way.
Here are some examples. They did an awesome job!
Aquí os dejamos algunos ejemplos. ¡Lo hicieron genial!
We are working on characters and their emotions. We think about how they feel and why. All to help us understand the story better and imitate characters´voices correctly, depending on how they feel.
The students practiced with the books boxes. Read, find the favorite page and identificate how the character felt in that particular moment. After that, we gather in the carpet to share and explain our classmates the reasons why our character felt that way.
Here are some examples. They did an awesome job!
El osito se siente feliz El lobo se siente triste.
El personaje se siente hambriento. El pato se siente enfadado.
El león se siente enojado. El perro se siente asustado.
¡Felices vacaciones!
No hay comentarios:
Publicar un comentario